وبلاگ » راهنمای انتخاب بهترین CRM
 

راهنمای انتخاب بهترین CRM

راهنمای انتخاب بهترین CRM

نرم افزار CRM یکی از پیشرفته ترین برنامه های کاربردی در زمینه مدیریت نیروی انسانی است. این نرم افزار قابلیت سازماندهی تیم های فروش را دارد. با استفاده از این نرم افزارهای کاربردی در هر معامله ای چند قدم جلوتر خواهید بود.

این اپلیکیشن به سادگی جایگزین اپ های جیمیل و ایکس رو شده و به همین خاطر در میان مدیران و سازمان های اداری به محبوبیت رسیده است. تبادل اطلاعات در بین بخش های مختلف یک سازمان با استفاده از آن به سادگی انجام می گیرد.

فعالیت هایی مانند تجارت الکترونیک، حسابداری، مدیریت نیروی انسانی و... با استفاده از این برنامه به سهولت انجام می گیرد. بسیاری از فروشندگان نیز از این وسیله استفاده می کنند و به این ترتیب از شر بسیاری از فعالیت های زمان بر که در طول روز ناگزیر به انجام آن ها بوده اند، خلاص شده اند. در ادامه بیشتر به توضیح این برنامه کاربردی می پردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از CRM

این برنامه مزایای قابل توجهی برای کاربران خود به همراه دارد که برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

1-    این برنامه سبب می شود که مشتریان جدیدی پیدا کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنید. این مشتریان مورد هدف شما قرار می گیرند و برنامه ها و فعالیت های خود در نرم افزار CRM را برای فروش محصولات به این مشتریان انجام می دهید. شما می توانید، با استفاده از نرم افزار CRM داده هایی را از این مشتریان جدید جمع آوری کرده و برای جذب بیشتر آن ها در این فروشگاه از این اطلاعات استفاده کنید.

2-    تقویت روابط فعلی با مشتریان نیز از مزایای استفاده از نرم افزار CRM به شمار می رود که سبب افزایش کاربردهای آن شده است. شما می توانید، یکی از برنامه های ارتباط با مشتریان را انتخاب کرده و با استفاده از آن میزان فروش محصولات به مشتریان قدیمی را به طرز قابل توجهی افزایش دهید. در نظر داشته باشید که همیشه جذب مشتریان جدید بسیار سخت تر از نگه داشتن مشتریان قدیمی است و برای حفظ آن ها باید زمان کافی صرف کنید.

3-    فارق از نوع شغل و فعالیتی که انجام می دهید، نرم افزار CRM به شما این امکان را می دهد که نگاه کلی به مشتریان خود داشته باشید و به این ترتیب به خوبی به همه آن ها رسیدگی کنید. شما می توانید، مشتریان خود را در این برنامه تفکیک کرده و آن ها را دسته بندی نمایید. به این ترتیب مشتریان شما بر اساس روز تولد، جنسیت و حتی ماه تولد دسته بندی خواهند شد.

4-    شما می توانید، با استفاده از نرم افزار CRM از مشتریان وفادار خود تشکر کرده و توجه آن ها را بیشتر به سوی خود و محصولات جلب کنید. با استفاده از این برنامه مشتریان قدیمی و وفادار شما بیشتر حفظ خواهند شد و میزان خرید آن ها از فروشگاه و یا مرکز ارائه خدمات شما بسیار افزایش می یابد.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

با استفاده از نرم افزار CRM فرایند بازاریابی و فروش نیز به بهترین نحو انجام می گیرد و به این ترتیب انرژی شما برای فروش محصولات کمتر صرف می شود. این برنامه با اجرای خودکار بسیاری از فعالیت های ارتباطی با مشتریان فروشگاه در زمان شما صرفه جویی کرده و به این ترتیب از انجام دستی بسیاری از تنظیمات و فعالیت های ارتباطی پیشگیری خواهد کرد.

با استفاده از آن شما می توانید، در اتوماسیون خود صرفه جویی کرده و زمان خود را برای انجام فعالیت های مفید تری ذخیره سازی کنید. این برنامه به شما کمک می کند که درک بهتری از تچارت و فروش خود داشته باشید و برای آینده ای بهتر تلاش کنید. به این ترتیب فعالیت های شما با نظم و مقررات بهتری انجام خواهند شد و روال کاری شما برنامه ریزی شده پیش می رود.

سامانه ارتباط با مشتریان

کلیه ارتباطات داخلی و خارجی در برنامه های سی آر ام از طریق تعاملات تلفنی، پیامکی، اینترنتی و.... انجام می گیرد و به این ترتیب مشتریان به سهولت می توانند، به اطلاعات مربوط به فروش سازمان شما دسترسی داشته باشند. نرم افزار CRM داده های مخاطبین شما را نیز به بهترین نحو سازماندهی می کند و به همین خاطر استفاده از این برنامه مزایای بی شماری برای کسب و کارها خواهد داشت.

این برنامه با در دست داشتن داده های اطلاعاتی مربوط به مشتریان به خوبی می تواند، امور مربوط به آن ها را رسیدگی و پیگیری کند. اطلاعات مشتریان در این برنامه به صورت خودکار وارد می شوند و این مسئله نیز برای صاحبین کسب و کارها زمان بر نخواهد بود.

نرم افزار مدیریت مشتریان

این برنامه افزون بر کلیه مزایایی که برای فعالیت های اقتصادی شما به همراه می آورد، در پایان هر دوره به انتخاب شما یک گزارش از عملکرد مرکز فروش نیز ارائه می دهد و به کسب و کار شما رونق می بخشد. با استفاده از این برنامه تهیه چشم اندازها و عملکرد معاملاتی کسب و کارها با دقت بیشتری انجام خواهد شد. این برنامه تحولی نو در روند فعالیت های مراکز فروش ایجاد کرده است و فعالیت های آن ها را ساده تر می کند.

البته این برنامه ها انواع مختلفی دارند و برای استفاده از آن ها باید از یکی از مدل های متناسب با نوع کسب و کار خود استفاده کنید تا بازدهی مطلوبی از آن ها به دست آورید. پس باید پیش از انتخاب در این رابطه اطلاعات خود را تکمیل کنید.

جمع بندی

در طول سال های گذشته با افزایش فعالیت های تجاری در جوامع مختلف، ابزارهای هوشمند متعددی برای رسیدگی به امور این مراکز ابداع شده اند که روال فعالیت های آن ها را ساده تر می سازند. این ابزارها تنوع وسیعی از خدمات را در اختیار کسب و کارها قرار می دهند. افراد می توانند، در میان انواع برنامه و نرم افزار CRM جست و جو کرده و یکی از انواع آن ها را بسته به نیازهای خود در محل کسب و کارشان انتخاب کنند. هر یک از این سی آر ام ها در سر تا سر دنیا به کار برده شده و نتایج فوق العاده ای از عملکرد آن ها به چشم می خورد.

 

نظرات